IMAX Corporation released a very short, very pointed statement late Thursday night after news broke about the nine month delay of Harry Potter and the Half-Blood Prince, the sixth installment in the Harry Potter film series.

Trying to keep things upbeat, IMAX says they’re confident a replacement will be found for Harry Potter on the super-big screen this holiday season.

“Reflecting today’s announcement that the release date of Harry Potter and the Half-Blood Prince has moved to July 2009, IMAX Corporation confirmed it is already exploring alternative titles for this year’s holiday season and is confident it will secure a solid film for the IMAX theatre network.”

“The Company looks forward to announcing a replacement film as soon as possible.”

I bet you 10 bucks it’s Twilight. Twenty?

About The Author

John Guilfoil is the editor-in-chief of Blast: Boston's Online Magazine and the Blast Magazine Network. He can be reached at [email protected]. Tweet @johnguilfoil.

57 Responses

  1. Ale

    Nine month delay?? Thats so NOT cool!! I’ve been waiting for this movie!! OMG!! =[…. But it wont be that bad because Twilight’s coming SOON!! It’ll be amazing if it goes on IMAX!! That’ll be SUPER cool!! =]

    Reply
  2. Banana

    HAHA I’m with you on the Twilight thing. It and HP6 were going to be the biggest movies in November/December, but now that HP is in July…. I’ll bet twenty against those who think it’s NOT Twilight

    I am looking forward to watching Rob and Kristen yummy it up on IMAX.

    Reply
  3. Lauu

    July? WTF?!
    July in USA, but in Spain we’ll sure going to wait more time T.T

    But.. Twilight on IMAX? It’d be great! =D
    Taylor on a huge screem *.*

    Reply
  4. Kathy

    Why Warner Bros, why? Did you not make enough money off of Dark Knight? D:

    And personally, I hate Twilight, so I wont be seeing that anytime soon.

    Reply
  5. mariale

    OMG!!!!!!!! TWILIGHT IN THEATHERS NOVEMBER 21!!!!!!!!!!!!!!!!! ITS CONFIRMED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I CAN’T WAIT!!!!!!!!!!!!!

    Reply
  6. Chloe Cullen

    Oh please, let it be Twilight!! I’m sad that we have to wait for Harry Potter, but seeing Twilight early will be amazing :D. And seeing it in IMAX would be even better… ;D

    Reply
  7. Frequently Dazzled

    OME OME OME OME
    PLEASEEEEEE LET IT BE TWILIGHT!!!!
    รขโ„ขยฅ

    Reply
  8. Melissa

    Can someone explain to me what IMAX is?

    And, yes! I bet that it will be Twilight! GO TWILIGHT!!!! I can’t believe we get to see it November 21st. WOO!!!!!!!

    Reply
  9. Brandy

    OMG!! If its Twilight I’ll die of happyness. PLEASE let it be Twilight!! PLEASE!!! ๐Ÿ˜€

    Reply
  10. Roma

    “Tween girls around the country can rejoice today at the news that Twilight will be coming to the screen a little earlier on November 21, 2008. After yesterday’s announcement of Harry Potter and the Half Blood Prince shifting to July 17, 2009, Twilight was able to jump from its December 12, 2008 date and snag the Potter slot.

    If you hear a shrill sound outside, it is the collective shriek of teen girls across the nation celebrating the fact that they won’t have to wait quite as long to finally see Jacob and Edward on the big screen.” – Reelz Channel (Posted 08/15/2008 by Jeff )

    Its Official… yep TWILIGHT comes out November 21, 2008 now.. YESSSSSSS!!!!! Man this is soo great.. I am like OBSESSED with the TWILIHGT SERIES… and ROBERT PATTINSON… so i just simply cant wait….

    Reply
  11. Roma

    I’m not a Harry Potter fan but i would be ticked off if a movie that i’d been planning to watch was delayed for like 9 whole months.. thats a really long time… i dont know what i would do if that happened to Twilight…

    Reply
  12. Alice

    Wow nine months. Well I can live Twilight better not be delayed! I swear I’ll kill someone if it is! Ohh I hope Twilight will be in Imax!

    Reply
  13. Shareen

    I wonder if on the day of the Half Blood Prince movie release in July 2009 there will be protesters outside theatres protesting and convincing people that were about to buy tickets to turn around, go home, and support us. The purpose being to warn WB to never again delay a movie with a fan base as large as Harry Potter’s and causing their profits for HBP to plummet.

    If that does happen, I will be there protesting. Hopefully our goal will be met and profit for the HBP film will plummet, hence causing those at WB to deeply regret there decision for the delay. Aw.. vengence is sweet.

    Reply
  14. becky sue

    ohh dear! i really should know better than to take a drink of pop before reading about twilight news………. things almost got quite sticky! im SO excited and cant wait for a definate answer! thinking of twilight on the imax screens makes me wanna faint!

    Reply
  15. Carol

    It might be Twilight, I hope it is, IMAX will make ALOT of money…..I guess it’d be a smart move. DO IT! I know I’d go for sure.

    Reply
  16. breakingdawnfan

    YESSSSSSSSSSSSSSS TWILIGHT IS COMING OUT EARLY YAY !!!!!! I’M GONNA WATCH IT AT LEAST 2 TIMES THAT WEEKEND !!!!!

    LOVE ME SOME TWILIGHT …

    Reply
  17. TwilightFan

    I am so excited for the new Twilight date ! I can’t wait !

    NOV 21 HERE WE COME BABY !!!!

    TEAM EDWARD

    Reply
  18. Taylor

    It should for sure be Twilight! I am super excited for it and on IMAX it would be shamazing!

    Reply
  19. Sylv

    July 09?? I was looking forward to this movie! oh well TWILIGHT!!!
    btw, Rob on the big screen…mmmmm…amazing :))

    Reply
  20. Marissa

    oh my goshh tht would be fricken amazing if Twilight was in IMAX!! like everyone else said . . Rob Pattinson on the big screen . . . ๐Ÿ˜‰

    Reply
  21. Stephanie

    OME!!!!!!!!! PLEASE PLEASE PLEASE TWILIGHT!!!!!!!!!!! PLEASE!!!!!!!!

    I <3 TWILIGHT

    ROBERT PATTINSON ON THE BIG SCREEN……… ; )

    Reply
  22. blearyeyedmesgirl

    Snaps for Summit. A very smart move in my opinion. And the positive response is very heartening. And it also means that they (Catherine and the cast, etc…) can get started immediately after the release of Twilight on the pre-production of New Moon…
    The three week jump to November also means we get to see Robert Pattinson in this role that much sooner! I’m very excited to see the final result of his characterization of this role……..Plus, with Twilight moving up, it will give his other films, How To Be and Little Ashes a better jumping off point to get their films a wider release. )I’m actually a bit more excited to see the latter two films, than I am about Twilight.)
    However all three of these films will not disappoint any of us who are floored by the talent this actor possesses. I’m looking forward to everything his career brings him. I know nothing short of greatness will come his way!

    Reply
  23. Nicole

    hahaha!!! i hate harry potter. im soooo glad because twilight is coming out 3 weeks earlier. i basically had a panic attack when i heard the news. Ahhhh cant wat.
    97days, 4hrs, 25mins and 38 sec to this hour.

    Reply
  24. Beth

    I am SO EXCITED that it is Twilight!
    It’s the day before my birthday so that’s pretty much the best freakin’ present ever!

    Reply
  25. Taelor

    OME OME OME OME

    *hyperventilates*

    Twilight…..in….IMAX???????

    WHOOO HOOOO!!!!!!!!!!

    *jumps off couch like Tom Cruise on Oprah”

    Reply
  26. Edward luver

    yeah man when does it come to australia????????????????????????????????????????????????????????????
    twilight australia YAYAYAY

    Reply
  27. Jaaaaspa

    I am cool how about you?
    IMAX ALL THE WAY!!!
    edward and i love true love!!
    When does it hit Australia??????

    Reply
  28. Esme or Delaina....idk?!

    gosh sometimes I’m glad 2 live in the US! We get awesome Twilight books and movies out b4 the other countries! man that must suck if u dnt live in the US! Sry! :[

    but anywho I KNOW it’s gonna b Twilight. I mean Twilight is gonna b like bigger than friggin Harry Potter!!!! yay!! Twilight is amazing and IF it comes out in IMAX, i’m deffinatly going 2 c it! ya just 2 c Edward glorious face on IMAX……*dreams*….oh yea but wow that would b amazing!! PLEASE BE TWILIGHT!!!

    Reply
  29. Erika

    omg twilight has been moved to november 21st how freakin sweet, i cant wait and if it comes out on imax that would be even better, cant wait!!!!

    Reply
  30. Rana

    oh, i’m willing to bet $100 that it’s twilight
    i mean, what other movie will they put ? honestly. hp and twilight were gonna be the biggest ones of the fall.

    Reply
  31. Naomi

    If it is Twilight, that will make me so happy! Harry potter has ruled the IMAX long enough. Bring on the sexy vampires (especially Edward!)!

    PS: Im not slamming hp; I like it too. I just think Twilight is a better read.

    Reply

Leave a Reply